SÜPRİZ TROFE

Suların coşkulu akması nedeni ile bu avlağımıza uzun zamandır uğramıyorduk. Suyun azaldığı duyumunu alınca bir ziyaret edelim dedik. Dostum Fatih AÇAR ve Ali Emrah UĞUR ile hafta sonumuzu bu avlakta geçirmeye karar verdik.

Pazar sabahı 06:00 Fatih bizleri evlerimizden aldı ve yola koyulduk. Avlağımız bize oldukça yakındı, yaklaşık 20 dakikalık uzaklıktaydı. Avlağımıza vardık ve av için hazırlanmaya başladık. Ben ilk olarak ILBA’nın Tondo modeli ile başlamak istedim. Yeşil üzeri siyah benekli. Bu kaşık son zamanlarda en çok avlandığım kaşık özellikle Doğal Alabalık türleri için oldukça verimli bir kaşık.

Dereye indik ve avımıza başladık. Dere tam kıvamında akıyordu. Bir balık yaparsa harika bir av olacaktı. Fatih ardı ardına balıkları çekmeye başladı. Emrah ile bende Fatih’i izliyorduk. Ben daha ikinci balığımı çektim ki Fatih’in yanından geçerken yakaladığı balığı suya salarken video kaydı yapıyordu. Günün 11. Balığı dediğini duyduğumda beynimden vurulmuşa döndüm. Hemen sen ne atıyorsun diye sordum. Mepps’in Altın üzeri TW modelini kullandığını söyledi.

Hemen bir kaşık değişikliğine gittim. Zaten ne olduysa ondan sonra oldu. Emrah’ta aynı kaşık ile avlanmaya başladı ve üçümüzde ardı ardına balıkları çekmeye başladık. Hoplayanlar, sıçrayanlar, havada sayısız taklalar atanlar. Ortalık ana baba günü gibi olmuştu. Balığı kapan aldım diye bağırıyordu. Çıkan balıkların ortalamaları porsiyonluk ayarındaydı. Hemen hemen hepimiz yakaladığımız balıkları salıyorduk. Çok zarar görenleri ise alıkoyuyorduk.

Su gerçekten harika bir kıvamdaydı tahminlerime göre suyun seviyesi yüksek iken balık kendisini fazla akıntıdan dolayı korumaya alıyordu ve saklanıyordu. Su seviyesi düştükten sonra ise balık açıkmış olacak ki attığımız her kaşığın peşinden geliyordu. Çok sayıda balığı da çekerken düşürdük. Balıklar ise ayrı bir güçlüydüler. Sağ olsunlar bize çok neşeli anlar yaşattılar.

Yazının devamı ve görselleri OLTACI DERGİSİ EKİM 2019 104. SAYISINDA
ABONE OLMAK İÇİN 05443414082 WhatsaAp ABONE yazın sizi arayalım veya linki tıklayarak abone olunuz

tps://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf4-3si7QVXaAdwJymBmKm5RH1V5k_MGBkOzWAmP1D00XeMPw/viewform