LEVREKLERLE TANIŞMA

Muğla – Hedefimizde spincilerin sevdası, Türkiye’de sportif balıkçılık anlamında ülkemizin en büyük zenginliklerinden levrek balığı vardı. Şu ana kadar hep bizden bir şekilde saklanmayı başarmış olan bu balık yıllardır her türlü çabamıza rağmen bize hiç karşılık vermemişti. Ama bu gidişata dur demenin zamanı gelmişti.

Bugün O’nunla tanışmaktı amacımız. Bir önceki gün limanda tanıştığımız Mehmet Kaptan’la sabah 2’de buluşup 3’de yola koyulduk. Bir saat yol gittikten sonra meraya saat 4 gibi vardık. Deniz sütlimandı ve gün daha henüz ağarmamıştı. Mera çiftliklere yakın bir yer olduğundan pelet yem kullanacaktık. Kullandığımız takım hakkında da biraz bilgi verelim. Takım aslında bildiğimiz normal 3’lü yemli dip takımı, fakat en alta armut kurşun yerine yaylı kurşun takıyoruz ve pelet yemi hamur haline getirip bu yaylı kurşunun etrafını ve kurşunu hiç boşluk kalmayacak şekilde bir güzel dolduruyoruz.

Buradaki balıkçılar buna hamur basmak diyor. 3’lü takımın kösteklerine de pelet yem şeklinde silikon yemler takıp takımı dibe yolluyoruz. Takım dibe ulaşınca hamur pelet yem dağılmaya başlıyor ve balıklar kösteklerdeki silikon yemi gerçek pelet yem zannedip iğneye atlıyorlar. Bu arada pelet yem balık çiftliklerinde balık yemi olarak kullanılan bir çeşit yem. Ekosistemi ve doğadaki besin dengesini bozduğundan biz balıkçılar da bu bozulan dengeye ayak uydurmak ve özellikle balık çiftliklerine yakın bölgelerde pelet yem kullanmak zorunda kalıyoruz.

Bu yöntemle yapılan avcılığın sırrı yem dibe ulaştıktan sonra arada sırada takımı kamışla yukarı doğru hareket ettirerek yemin iyice dağılmasını sağlamak. Dönelim avımıza. Meraya ulaştıktan sonra hemen takımlarımızı anlattığımız gibi hazırlayıp  deniz tabanına gönderdik. İlk başta pek gelen giden olmasa da levrekler meradaydı ve ilk vuruşu almamız çok uzun sürmedi. Bir anda kuvvetlice vuran ilk balığı tasmalamamızla beraber av başladı. Yukarı çektiğimizde çok güzel bir levrek balığı ve karışmış bir takımla karşılaştık. Bu yakaladığımız ilk levrek balığıydı ve bu yüzden çok mutlu olduk.

Yazının devamı ve görselleri OLTACI DERGİSİ EKİM 2019 104. SAYISINDA
ABONE OLMAK İÇİN 05443414082 WhatsaAp ABONE yazın sizi arayalım veya linki tıklayarak abone olunuz

tps://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf4-3si7QVXaAdwJymBmKm5RH1V5k_MGBkOzWAmP1D00XeMPw/viewform