Güzel Bir Hafta Sonu / Çetin DİKİCİ

Güzel Bir Hafta Sonu

Merhabalar oltacı dostlara selamlar ;

Cemrelerin düştü, havalar ısındı ve yavaş yavaş bizlerde tüfek avı sezonu sonuna geldik. Artık balık zamanıdır diye hazırlıklar başladı. Çukurova’da yaşadığımız için diğer bölgelerden önce Adana‘mız hemen sıcağı gösterir ve denizler bizi çağırır. Tekne bakımları, olta hazırlığı derken bir bakmışsınız denizdesiniz. Bu sevda hiç bitmez ve sağlığımız el verdikçede devam edecektir.

Kayalık bölgemiz çok olan Adana’nın Karataş ilçesine balık avı hazırlığı yaptık. Ekip telaş içerisinde yem, sahte, yiyecek içecek derken yola koyulduk. Mesafe yakın olduğu için zaman sıkıntımız yoktu. Akşam benim yazlıkta yemek faslı sonrası çay muhabbeti başlamıştı. Herkes son kontrolleri yapmış saat ilerlediği için uyku moduna geçmiştik. Sabah şafak atmadan kalktık ve herkes apar topar eşyalarını hazırlamaya başladı. Bende eşyalarımı aracıma yükleyip yola çıktık. Gideceğimiz mesafe yakın olduğundan sahile konuşlandık. Kayalık bölge olduğundan genelde kaygan zemine mukavemet gösteren lastik tarzı ayakkabı kullanıyoruz.

Usta balıkçı ve bu işe yıllarını vermiş (Cengiz Eskiçakıt) kayalığa çıkıp ilk oltasını suyla buluşturdu, ardından sırayla hepimiz yerimizi almıştık. Sabah suyu en bereketli saattir.

Şafak atmasıyla karanlık yerini aydınlığa bırakırken Bünyamin’in oltasına takılan levrek hepimizi heyecanlandırdı ve ilk balık torbasına girdi.  Azimle at – çek manevraları devam ederken Cengiz abide ilk levreği tuttu, ardından tekrar attığında tekrar aynı yerden ikinci levreği tuttu. Onları seyrederken oltamı çektiğim sırada levrek asıldı, başladım mücadeleye…Çünkü biraz büyükçeydi ve Cengiz abi aman Çetin dikkatli ol çağrısına kulak vererek levreği önüme kadar getirdim ve kontrollü bir şekilde torbama almayı başardım.

Yazının devamı ve görselleri OLTACI DERGİSİ ŞUBAT 2020 108. SAYISINDA

ABONE OLMAK İÇİN 05443414082 WhatsaAp ABONE yazın sizi arayalım veya linki tıklayarak abone olunuz