EKİM AYINDA ÇANDARLI… / Bülent GÜNER

İzmir veyöresindebalık avıaçısındanen verimliayEkim ayıdır. Yazbittiğindebirçok avcıEylülve Ekim içinhazırlıklarabaşlarlar. Bizde Ekim ayında Didim’den sonraaçıkdeniz avıiçinÇandarlı’yıseçtik. Buavınçıkış yeriniEski Foçaolarak ayarladık. Foça’mızıntanınmışkaptanıMaymitur Murat Kaptan ileyapacağımızbu avın hazırlıklarınabirhaftaöncedenbaşlamıştıkbile….

Derin su avı her aniri ve değişik  balıkla karşılaşacağınızbiravdır. Sağlamtakımlarhazırlanmasıgerekir.Ben,ışık ve uykusuzMurat sürekliaramızdayapacağımıztakımları,  götüreceğimizyemlerikonuşarak birhaftanın nasılgeçtiğinianlamamıştık. Av günü gelipçattığında özenle seçtiğimiz yemlerimizikamış ve olta takımlarımızıarabayayerleştirdik.Saat gece 01.30 gibi yola çıktık. İlk durağımız İnciraltı’ndantrofe balıkiçinkullanacağımızcanlısübyealmaktı.Sübyelerimiziyaşatmabidonunakoyduktan sonra artıkFoça’ya doğru yoldaydık.Sizleretrofebalık konusunu açayım,canlı sübyeleriyaptığımız üç iğneli canlıtakımlarımızatakıyoruz, açıkdenizde olmasımuhtemel trança, sinarit,lagos balığı avlamak içinkullanıyoruz.Açıkdeniz avlarındaböylebirimkanı değerlendirmek gerekir diyedüşünüyoruz.Ayrıca yanımızda 3’lü diptakımları ile av yapmak içinjumbo karides,çimçim,sardalyayemlerimizdevar.Bu yemleridemercan, antenli mercan,ıskaterya,fangiri mercan, karagöz ve çipura içinbulunduruyoruz.

Artıkteknedeyiz. Murat kaptanlasohbet ederek Foça’dan çıkıyoruz. Aliağaaçıklarındangeçerek Çandarlıaçıklarındakayalık olanilkavlak yerimizde duruyoruz. Havahenüzaydınlanmadı, bu durumda ilkdenemelerimiz 3’lüdiptakımlarımızlaoluyor. Oltalarımızı suylabuluşturup 90 metrederinliğeindiriyoruzvevuruşlaralmayabaşlıyoruz.Birkaçdakika içindemercanlar gelmeyebaşlıyor. İri mercanların sertvuruşları ve yakalanmalarıbizimutluediyor. Bu şekilde2 saat kadarav yapıyoruz. Busıradahava aydınlanıyor vecanlı sübye takaraktrofe avı denemelerinebaşlıyoruz.

Sabahsaat 10 gibiikinciavlak yerimizegeliyoruz. Muratarkadaşımızburada dacanlısübye iletrofeavınadevamediyor.Beniriiğnelerlejumbo karidestakarak fangıri mercan,ıskaterya avı denemekistiyorum. Bir ikimercan avladıktan sonra sertbirvuruşalıyorum ve balık üzerinde, iyikafaatıyorveiyitartıyor, içimdengüzelbirfangiri yakaladımgalibadiyegeçiriyorum. 110 metreden gelenbalıksüregeçtikçeheyecanıartırıyor.  Nihayetbalık gözüküyorve 1 kilodanbüyükirikocakafalıadabeyi (iskorpitveya lipsos da denir)yakalıyorum. Budabeklenmedik değişikbiravolmuşoluyor benim için,hemenarkadaşlardançelik tencerede pilaki tarifigeliyor.